Varslingsrutiner i Oslo Havebyselskap
Arbeider som berører den enkelte andelseier og som utføres i regi av Oslo Havebyselskap, skal som hovedregel varsles.
Det skilles mellom planlagte og akutte arbeider og større og mindre inngripende arbeider.
- Planlagte og store arbeider skal alltid varsles, helst i flere kanaler.
- Akutte hendelser, mindre aktiviteter og vanlige vedlikeholdsoppgaver som foregår
hver dag, må ikke nødvendigvis varsles.
Varslingskanaler er borettslagets nettsted, rundskriv, direkte e-post, lapp i postkassen, telefon og SMS. Minst én, men gjerne flere av kanalene skal benyttes.
Det er styrets ansvar å sørge for god informasjon om viktige beslutninger og begivenheter for borettslaget og for den enkelte andelseier., jfr. vedtektenes paragraf 10.4.
Styret vil påse at administrasjonen informerer og varsler i henhold til gjeldende rutiner.
Hendelse | Kanal | Frist |
---|---|---|
Tyngre vedlikehold Drenering, takomlegging, piper, fasader, balkonger | Årsberetning Direkte e-post Lapp i postkasse | Samme år 2 måneder 2-3 uker |
Fjerning av fasadevegetasjon Ved drenering, takomlegging, fasaderehabilitering m.v. | Årsberetning Direkte e-post Lapp i postkasse | Samme år 2 måneder 2-3 uker |
Utvending maling av vinduer | Lapp i postkasse | 2-3 uker |
Planting av allétrær | Årsberetning Direkte e-post | Samme år 2-3 uker |
Arbeidsordrer Reparasjoner og løpende vedlikehold | Telefon | Utføres bare, eller avtales direkte |
Akutte hendelser Taklekkasjer, vannavstengning | Direkte e-post SMS | Utføres og varsles når mulig |
Endring i planer | Direkte e-post | Snarest |
Se også vedtektene om andelseier og borettslagets vedlikeholdsplikter, retningslinjer om trær og vegetasjon og ordensreglene.
Vedtatt av styret i Oslo Havebyselskap 19. november 2020